Przejdź do treści

Miasto dla Biznesu

Miasto dla biznesu

Miasto Jelenia Góra wspiera lokalną gospodarkę i przedsiębiorców. W poszczególnych wydziałach i jednostkach Urzędu Miasta Jelenia Góra przedsiębiorcy, a także osoby zainteresowane prowadzeniem działalności gospodarczej, mogą uzyskać kompleksowe informacje na temat wielu zagadnień związanych z funkcjonowaniem własnego biznesu.

Wśród działań na rzecz przedsiębiorców warto wymienić chociażby:

  • pomoc w rejestracji działalności gospodarczej oraz uzyskaniu niezbędnych pozwoleń (np. zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, licencje na transport, itd.)
  • udostępnianie miejskich lokali użytkowych na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej (wynajem i sprzedaż).

CENTRUM OBSŁUGI KLIENTA

Przyszłych i obecnych przedsiębiorców zapraszamy do CENTRUM OBSŁUGI KLIENTA – parter budynku Urzędu Miasta przy ul. Ptasiej 6A, gdzie można załatwić następujące sprawy (związane nie tylko z działalnością gospodarczą):

działalność gospodarcza:

tel. (75) 75 49 862, tel. (75) 75 46 355      

architektura:

tel. (75) 75 46 361

dowody osobiste:

tel. (75) 75 49 868, tel. (75) 75 49 867, tel. (75) 75 49 866

ewidencja ludności:

tel. (75) 75 49 864, tel. (75) 75 49 863

Przewodnik usług świadczonych w Urzędzie Miasta Jelenia Góra - czyli co, gdzie i jak załatwić?

W Centrum Obsługi Klienta (przy ul. Ptasiej 6A) Klienci przyjmowani są:

poniedziałek – środa – 7:30-15:15 
czwartek – 7:30-16:15 
piątek – 7:30-14:15


ZWOLNIENIE OD PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI

Od dnia 1 stycznia 2018 r. możliwa jest wyłącznie kontynuacja nabytego już prawa do zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis - szczegóły tutaj.

 

Szczegółowych informacji udziela:

WYDZIAŁ FINANSOWY - Referat Podatków i Opłat Lokalnych

ul. Sudecka 29, 58-500 Jelenia Góra

tel. +48 (75) 75 46 209, +48 (75) 75 46 221

e-mail: podatki_um@jeleniagora.pl

Poza kwestiami związanymi z podatkiem od nieruchomości, Referat prowadzi również sprawy związane z pozostałymi podatkami i opłatami lokalnymi, tj.: podatkiem od środków transportowych, podatkiem rolnym i leśnym, opłatą skarbową i targową.


NAJEM LOKALI UŻYTKOWYCH Z ZASOBÓW MIASTA

Miasto dysponuje lokalami użytkowymi na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej. Wszelkie kwestie związane z najmem lokali użytkowych reguluje Uchwała nr 342.XXXV.2013 Rady Miejskiej Jeleniej Góry z dnia 24 stycznia 2013 roku w sprawie zasad gospodarowania komunalnymi lokalami użytkowymi na terenie Miasta Jelenia Góra.

Warto nadmienić, że Miasto posiada w swoich zasobach wolne lokale przeznaczone na aktywizację zawodową osób bezrobotnych. Stawki czynszu za najem lokali przez osoby bezrobotne są w pierwszych trzech latach niższe: w pierwszym roku obowiązywania najmu stawka czynszu wynosi 20% ustalonej stawki, w drugim roku - 50% ustalonej stawki, zaś w trzecim roku - 80% ustalonej stawki.

Aktualną listę dostępnych lokali znaleźć można na stronie BIP Urzędu Miasta Jelenia Góra, w zakładce Ogłoszenia Prezydenta: http://bip.jeleniagora.pl/contents/143

Szczegółowych informacji udziela:

WYDZIAŁ GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ 

ul. Ptasia 2-3, 58-500 Jelenia Góra

tel. +48 (75) 75 46 267

e-mail: wgm_um@jeleniagora.pl, bplata@jeleniagora.pl


SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI Z ZASOBÓW MIASTA

Ofertę nieruchomości (zabudowanych i niezabudowanych) oraz lokali (użytkowych i mieszkaniowych) na sprzedaż znaleźć można tutaj: http://nieruchomosci.jeleniagora.pl/

Szczegółowych informacji udziela:

WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI 

ul. Ptasia 2-3, 58-500 Jelenia Góra

tel. +48 (75) 75 46 303 - sprzedaż lokali 

tel. +48 (75) 75 46 304/228/893 - sprzedaż nieruchomości zabudowanych 

e-mail: nieruchomosci@jeleniagora.pl

WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA

ul. Ptasia 2-3, 58-500 Jelenia Góra

tel. +48 (75) 75 46 303/304 - sprzedaż nieruchomości niezabudowanych

 Pasek-Turystyka.png

Jeleniagora.pl © 2012-2018 r. Wykonanie: Agencja Interaktywna Hulio. Polityka Prywatności